Dusk

Marina di Pisa, Italy, April 2010 [camera: Nikon Coolpix L100]

6 thoughts on “Dusk

  1. Culori frumoase, valoare picturala, experienta temporala
    E greu cu fotografia de peisaj (eu nici nu fac, dealtfel) de evitat subiectele facile- nimic nu-i impiedica pe toti cei de pe plaja sa faca aceeasi poza ca si tine- natura face poza frumoasa, iar participarea fotografului e minima.
    Daca tii neaparat, insa, tre sa fii atent la linia orizontului care nu are voie sa taie cadrul in doua, ci trebuie plasata in treimea de sus ori de jos, sa nu plasezi subiectul in centru,( vezi regula treimilor, centru de interes), sa incerci fotografii cu puncte de statie( locul de unde declansezi) si subiecte inedite.
    Sper sa comenteze si altcineva mai experimentat. Experienta mea critica e aproape 0. De fapt, o sa imi fac pregatirea cu tine🙂

  2. Chiar te rog sa iti faci pregatirea cu mine. In felul asta invat si eu mai mult, iar daca astfel iti vei imbunatati critica si tu atunci nu pot decit sa ma bucur!!! Hai sa invatam impreuna. Si stai linistit, tin la ‘tavaleala’ – deci, cu cit esti mai critic si mai sincer, cu atit invatam amindoi mai repede.
    Acum, cu fotografia de peisaj: sint de acord ca e greu si tocmai de aia nu vreau sa o ocolesc. Insa nu sint de acord cu tine ca ar exista subiecte facile – ci mai curind tratare facila a subiectelor. Eu unul recunosc ca fotografiile de mai sus nici nu ar fi trebuit sa apara pe blog: unu la mina, cum ai observat si tu, am incalcat ‘the rule of thirds’ (pe vremea cind le-am facut nici nu stiam ce e aia). Dar uite ca le-am corectat cit-de-cit, multumesc pentru sfat! Mai mult, nici nu sunt ‘sharpened enough’ (vezi de exemplu crestele valurilor). Inca si mai mult, culorile camerei mele sint foarte proaste, focalizarea nici ea nu a fost buna, de lumina nu mai vorbesc, asa ca inainte de a posta fotografiile a trebuit sa le lucrez putin in Gimp (‘Color enhance’ si ‘Unsharp Mask’, iar in final ‘Crop’) – desi eu unul nu prea sint de acord cu prea multe corecturi de genul asta (am vazut ca nici pe la concursuri nu sint acceptate). Totusi, am hotarit sa le pun pentru a vedea mai tirziu daca am evoluat cu ceva.
    Sa ma intorc la ‘subiectele facile’: nu e chiar atit de usor sa fotografiezi asa ceva. In primul rind iti trebuie rabdare (cred ca am facut vreo 20 de fotografii din care au fost alese cele de mai sus). In al doilea rind, si poate la o prima vedere paradoxal, iti trebuie si rapiditate – este incredibil cit de repede trece momentul, apusul e o chestiune de citeva minute, in care trebuie sa faci multe fotografii din care sa alegi macar una buna, si in plus daca ai un aparat bun mai pierzi si o groaza de timp cu toate setarile!!! Deci nu as zice ca orice om de pe plaja ar putea face asa ceva (ma rog, ma refer la ceva mai bun decit am produs eu, nu la fotografiile de mai sus) decit doar in cazul in care are pur si simplu noroc (ceea ce nu e neaparat exclus).
    Dar stai linistit, urmeaza miine sau poimiine o serie de fotografii pe care o voi intitula ‘patterns’, si nu are nimic de a face cu natura :)))))

  3. De ce am zis “oricine de pe plaja”? Am facut si eu poza asta, acum doi ani, si tocmai, ca pentru genul asta de poza nu e nevoie de un slr. Ba chiar o compacta rezonabila, pe auto sau landscape, asa cum am folosit eu, scoate mult mai bine detalii, culori si sharpness.
    Important e insa faptul ca it`s been done.
    Sa zic de pe ce pozitie comentez.( CV, carevasazica) Am activat vreun an jumate pe forumul de critica foto de pe softpedia, unde am si postat, in timp, cam 20 de poze, iar in rest am citit, constiincios, cam toate sectiunile. Pe aria incepatorilor, unde postam si eu, sfatul unor membri cu experienta, care aparea cu ritmicitatea unei incantatii era Nu mai fotografiati rasarituri, apusuri, ca subiect in sine, evitati insectele si florile ( sint pentru cei cu obiective macro dedicate), pasarile, (lasati-le celor co teleuri pro) etc.
    Asa ca limbajul meu e cumva imprumutat de acolo, pina o sa dezvolt unul propriu.
    Apropos de forumuri, feed back-ul pe ariile de critica e foarte util pentru inceput; chiar daca nu postezi, urmaresti criticile, care se repeta si iti devin familiare si practici pe propriile poze, asa ca daca ai timp…gasesc ca prinde bine.

  4. Interesant ce spui, si cred ca inteleg… Totusi, o sa pun in curind si o poza cu o pasare, dar asta numai pentru ca mi se pare sincer una ‘de coperta’, buna pentru National Geographic, chiar ma mir ca a putut iesi asa ceva dintr-o compacta si fara tele… Norocul incepatorului, sau al prostului🙂
    O sa ma uit si eu pe forumurile astea, macar dimineata la cafea… Mai ai contul pe softpedia, sa te caut?🙂

  5. Tu de pus, pune ce crezi ca ai facut bun pina acum( asa am facut si eu pe forum) si apoi, in functie de feed back. o sa vezi ce mai pozezi in continuare.
    Pe softpedia nu mai activez, s-au carat multi dintre cei buni, care comentau pertinent. Mai intru uneori si citesc citeva sectiuni care s-au pastrat interesante. O sa caut un forum mai dinamic si o sa ti-l recomand. De exemplu, pentru seria ta patterns, eu am citeva comentarii, pe care insa sovai sa le enunt, nefiind foarte sigur pe mine, pe cind pe un site specializat ai primi raspunsuri relevante din mai multe surse Progresul e mult, mult mai rapid cind esti criticat (indrumat) cum trebuie.
    Cind ajung acasa, o sa incerc sa zic totusi citeva lucruri despre ultima serie
    In alta ordine de idei, cirnati de mistret, ciorba de burta,sarmale, fripturi, afinata, whisky, si un pic de zapada. E bine.
    Sa fie si la voi!

  6. Ok, atunci astept recomandarea privind un forum mai acatarii. Cit despre comentariile tale, daca eu am avut curaj sa pun pozele, nu vad de ce ai avea tu ezitari privind postarea unor comentarii🙂
    Sarmale si la noi, friptura de iepure, plus o sticla minunata de palinca de pere. Sarbatori frumoase!

Leave a Reply

